Ὁ Ἅγιος Κυπριανὸς ὁ Ἱεροµάρτυρας καὶ Ἰουστίνη ἡ Παρθένος
Ἦταν εὐγενὴς πλούσιος καὶ φιλόσοφος ἀπὸ τὴν Καρχηδόνα τῆς Λιβύης, στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Δεκίου.
Στὴν Ἀντιόχεια, ἐξασκοῦσε ἄριστα τὴν µαγικὴ τέχνη. Κάποτε ὅµως, ἕνας εἰδωλολάτρης, ὁ Ἀγλαΐδας ἐρωτεύθηκε
µία παρθένο κόρη, τὴν Ἰοῦστα.
Ἀλλὰ ἐπειδὴ
ἡ χριστιανὴ κόρη δὲν ἀνταποκρινόταν στὶς ἁµαρτωλές του προτάσεις, αὐτὸς
κατέφυγε στὸ µάγο Κυπριανό.
Μπροστὰ στὴ χριστιανικὴ σταθερότητα τῆς Ἴουστας, «µαγικῆς ἐµπαίγµατα κατέκειτο τέχνης, καὶ τῆς ἐπὶ φρονήσει ἀλαζονείας ἔλεγχος ἐφύβριστος».
Οἱ ἀπάτες,
δηλαδή, τῆς µαγικῆς τέχνης τοῦ µάγου εἶχαν πέσει κάτω, ἀνίκανες νὰ κάνουν κακὸ
στὴ χριστιανὴ κόρη.
Καὶ ἡ ἀλαζονεία
τοῦ Κυπριανοῦ γιὰ τὴν µαγική του σοφία ἀποδείχθηκε γελοία.
Τότε,
µπροστὰ στὸν ἐπίσκοπο Ἄνθιµο, ἔκαψε τὰ µαγικά του βιβλία καὶ βαπτίσθηκε
χριστιανός.
Κατόπιν, ἔγινε
ἱερέας καὶ ἀργότερα ἐπίσκοπος Καρχηδόνας.
Τὴ δὲ Ἰοῦστα
χειροτόνησε διακόνισσα καὶ τὴν µετονόµασε σὲ Ἰουστίνη.
Στὴ διακονία τῆς Ἐκκλησίας, ὁ Κυπριανὸς ἔδειξε µεγάλο ἀποστολικὸ ζῆλο καὶ γι᾿ αὐτὸ ἐξορίστηκε ἀπὸ τὸ Δέκιο, µαζὶ µὲ τὴν Ἰουστίνη, στὴ Νικοµήδεια.
Ἐκεῖ ὁ ἡγεµόνας Κλαύδιος ἀποκεφάλισε τὸν Κυπριανὸ καὶ τὴν Ἰουστίνη.
Τὰ τίµια λείψανά τους οἱ χριστιανοὶ τὰ µετάφεραν στὴ Ῥώµη καὶ τὰ ἔθαψαν µὲ τιµὲς στὸν ἐπισηµότερο λόφο τῆς πόλης.
Ὁ δὲ Μιχαὴλ Ί. Γαλανός, στὸ ἔργο του «Οἱ Βίοι τῶν Ἁγίων» ἔχει διαφοροποιηµένο τὸν βίο τοῦ Ἁγίου Κυπριανοῦ, καὶ θεωρεῖ ἱστορικὲς ἀνακρίβειες ὅλα τὰ περὶ µαγείας, ποὺ ἀναφέρονται γιὰ τὸ πρόσωπο τοῦ συγκεκριµένου Ἁγίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια